דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם חוטב העצים שמע על חיטוב הגוף ? שיר השרירים 

מאת    [ 07/12/2007 ]

מילים במאמר: 932   [ נצפה 4329 פעמים ]

האם חוטב העצים שמע על חיטוב הגוף?
סיפורו של ז'רגון מקצועי.

 

מי מאיתנו לא שמע על חיטוב הגוף? כולנו שמענו , רובינו ניסינו, חלק גדול מהמנסים כבר לא מנסים , מעטנו "הצלחנו" ובקיצור מה שמשותף לכל הנ"ל הוא שאין לנו מושג מהו 'חיטוב'.
דפנה לוי, מנהיגת "עלי דפנה - שילוב מנצח של ספורט ותזונה" מדריכת כושר ובריאות, מאמנת אישית ויועצת תזונה, מסבירה קצת על הסוגיה שביסודה חלומה של כל אישה, להיות 'חטובה' בתוך השמלה המחוייתת, וחלומו של כל גבר להבליט את חיטובי גופו השרירי בתוך החולצה המכופתרת .

ההסבר ה"מדעי" שקראתי באחד מהמקורות הנהירים לציבור (אתר באינטרנט) הוא :
"חיטוב הוא ירידה בכמות אחוזי השומן בגוף, המכסים את השריר. שריר ללא שכבת שומן גדולה נראה מחוטב.
למעשה המילה "חיטוב" היא המצאה של מדריכות חדר הכושר ומאמנות האירובי. אין דבר כזה לחטב שריר.
רקמת שריר יכולה לגדול או לקטון,ובטח שלא להתחטב להתעצב להתמצק ושאר ההמצאות.
שריר "מחוטב" הוא שריר שמסביבו רקמת השומן היא מזערית ועל כן אפילו שריר לא מפותח ייראה כאילו הוא בעל גודל סביר ואפילו די גדול.  לסיכום חיטוב שריר = ירידה באחוזי שומן הגוף."

ההסבר החברותי והמקובל יותר הוא: לפי כללי פיתוח הגוף המתאמנים בחדר הכושר (גברים בד"כ) יבנו תוכנית אימונים שבה הם מחזקים את השריר(כוח) וגורמים להגדלתו (היפר טרופיה) ע"י גיוס יחידות מוטוריות, בלשון העם זה אומר לגרום ליותר עצבים להשתתף בתהליך גירוי סיבי שריר, וכך להיות מסוגלים להתנגד ליותר משקל, הגוף יבין שיש פה דרישה ליותר כוח ולכן יגדיל את נפח השריר (היפר טרופיה) וכך תורגש עליה בכוח השריר ותראה עליה בהיקף השריר. מבחינת אימון אנו מדברים על 8-12 חזרות במשקל גבוה X 4 סטים.

בשלב זה על המתאמן לאכול כמויות גדולות של חלבונים. ידוע כי חלבונים בונים שרירים. ובדרך כלל יעלה במשקל, אל נא נשכח ששריר שוקל פי 3 משומן!.

לאחר תקופה זו ירצה המתאמן להבליט את שריריו לעין כל, ולשם כך עליו לשמור על היקף השריר ויחד עם זאת להוריד שכבת שומן כללית בגוף על מנת להבליט את קימורי השרירים. בתקופה זו ידאג המתאמן לתכנית "חיטוב" בה יש מספר חזרות רב במשקל נמוך יחסית לתקופה בה עמל על הגדלת נפח השריר, ומבחינת האימון יהיו אילו 15-20 חזרות X 4סטים.

בעיני המתאמן המקצועי שריר לעולם לא יראה מפותח אם אינו כזה, לשריר מפותח יש קימורים שאין לשריר שאינו מפותח , אפילו אם לשריר לא מפותח תהייה שכבת שומן דקה, יראו כי אינו מחוטב ואינו מפותח.

מסקנה - אין זה מדד מספיק מידת השומן סביב השריר, אלא שריר שהתאמץ והתאמן עד כדי שיהיה מה להבליט, ומבעד לעור ולשכבת השומן יודגשו קווי המתאר המאפיינים את סיבי השרירים, לכל שריר בגוף קווי מתאר שונים .

באשר למדריכות חדר הכושר והאירובי העושות את מלאכתן נאמנה : נשים, בשונה מגברים, לא מחפשות שריר גדול (היפר טרופיה) אלא חזק ויפה. נשים כן רוצות לחטב שריר כלומר להוריד שכבת שומן בהיקף השריר ולהבליט את הקימורים הנובעים מגירוי השריר כנגד התנגדות קלה (משקוליות יד או גומיות) ומדריכות הכושר יעזרו להן בנוגע לתרגילים המחזקים שריר, בשיעור "עיצוב הגוף" או בחדר הכושר במכשירים ייעודיים, לאיזורי הגוף השונים. שם המשחק פה הוא משקל ההתנגדות ומספר החזרות.
ככל שהמשקל נמוך והחזרות מרובות תהייה זו פעולת חיזוק סיבי השריר הקיימים. ככל שהמשקל גדול יותר ומעט חזרות תהייה זו פעולת הגדלת נפח השריר.
אך לא בזה הסתכמה העבודה, יש צד נוסף למטבע: הורדת אחוזי שומן מעל השריר על מנת לראות את תוצאות העבודה הקשה בשיעור "עיצוב וחיטוב" . וטוב תעשה אותה מתאמנת אם תלך לייעוץ תזונה הכולל הנחיות איך להשאיר את השרירים ולצמצם את השומנים.
ועוד תקווה אחת קטנה שפה תעזור רק תפילה, לגנטיקה יש תפקיד מכריע, היא באמת תהיה המילה האחרונה ! יש מצבים בהם את פועלת לפי כל ההנחיות ושכבת השומן לא יורדת בדיוק באותם מקומות בהם את מעוניינת. ולך מתאמן מתמיד- לצערנו גם לגברים יש לגנטיקה מה להגיד, יש מצב בו אתה מתאמן כדי להגדיל, לחזק ולחטב, והשריר לא זז אף לא סנטימטר אחד .

לסיכום- חיטוב אצל נשים זוהי עבודה בסטודיו בד"כ בסגנון סבולת שריר בתקווה שאותה מתאמנת גם תתאמן בהרגלי אכילה, והשריר המחוטב ישתקף ברוב פאר והדר- מבעד לשמלה. ולגברים, המין החזק והמסוקס, חיטוב הוא עניין של הרבה אימון, תזונה מתאימה וגנטיקה טובה.

חיטוב אמיתי אינו בר ביצוע לא בשבוע ולא בחודש. מי שמעוניין להתחטב חייב לקחת בחשבון שזו היא השקעה ארוכת טווח אשר דורשת התמדה וכוח רצון.

 ומהו סיפורו של חוטב העצים? הקונוטציה הראשונה שעולה לי בחשבי על חוטב עצים, היא : איש חטוב, מוצק וחזק שכל פעם שהוא מרים את הגרזן ומכה בעץ, נשמע פיצפוץ עדין של סיבי שרירים, (או של סיבי העץ), ומראה הגוף החטוב עם החולצה הקרועה, מהווה דוגמא חיה לחוטבי חדר הכושר. אנשי הישיבה שבאים פעם ביום לשעה, להתאמן בתרגילים שחוטבי העצים היו מייד צוחקים... כדאי ורצוי שיעזרו במאמן מקצועי לבניית תכנית עבודה ואכילה, כמו שבארגון מכינים תקציב לשנה הבאה או קובעים יעדים לתקופת הצמיחה/ חדירה/ השקה.

יש מקרים בהם באות אלי מתאמנות מתוסכלות משום ה"סיבות" שבגינן דיאטות לא מצליחות, ועל כך איני מנגבת את הדמעות, אמנם את מרגישה ששוב 'נכשלת' ואני מרגישה ששוב נתת לי פרנסה, אך מעבר להכל , את בתהליך של למידה. לימוד והפנמה של הרגלי אכילה אחרי גיל שנתיים, קשה הוא כפליים! ואתה מתאמן יקר, יש לך הרבה יותר פוטנציאל, בורכת בהורמון פלא שיכול להפוך את גופך לשרירי חזק ומועיל לך, למשפחה ובעצם לכל האומה כולה (מי הולך למילואים? לכסח את הגינה? לבנות בית-עץ לילדה? לשחק עם הילד במגרש ולהוריד את הזבל כל בוקר מחדש?)הטוסטסטרון שלך יש ממנו המון רק מחכה שתנצל את יכולתו, להגשים לך חלום. תוכל להיות חוטב עצים, או מנהל חטיבת הייצור / חטיבת משאבי אנוש או כל מה שתבחר, רק תוודא שיהיו שם בעיקר שרירים ולא יותר מדי שומנים.

 

בשמחה וחדוות היצירה

אני מאחלת לכם בהצלחה.

שלכם דפנה.

 

הכותבת היא דפנה לוי בעלת "עלי דפנה שילוב מנצח של ספורט ותזונה"

הרצאות * סדנאות * הדרכות * אימונים אישיים * הפקת ימי בריאות

www.aley-daphna.co.il

 

דפנה לוי 054-5468336
"עלי דפנה-שילוב מנצח של ספורט ותזונה"
הרצאות, הדרכות, אימונים.
תזונה והרגלי אכילה, ספורט ואורח חיים בריא.
הפקת אירועי בריאות ויזמות לקידום בריאות.
www.aley-daphna.co.il

פורום:http://www.hook.co.il/Group/eatandfit



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב